Share this on:
 E-mail
2
VIEWS
0
COMMENTS
 
SHARES
About this iReport
  • Not verified by CNN

  • Click to view unclaimed's profile
    Posted August 30, 2014 by
    unclaimed

    More from unclaimed

    مشاركة متميزة لسربة المقدم موسى الشتوكي في مهرجان الفر

     

    مولاي عادل الحصار شاركت سربة المقدم موسى الشتوكي في فعاليات مهرجان الفروسية بالمنصورية  2014 وقد امتعت الجمهور الحاضر بعروض متميزة في فن التبوريدة بحيث كانت  كل الطلقات التي اطلقها الخيالة في سربة المقدم موسى الشتوكي متساوية في الطلقة الشيء الذي ابهر كل الحاضرين و تعد سربة الشتوكي من بين اقدم السرب على المستوى المحلي و الوطني وقد امدنا بنبدة عن اولى بداياته رفقة ابيه المرحوم منذ سنة 1965  بحيث لم يتجاوز عمره انذاك 11 سنة فكان يساعد الاب في كل ما يتعلق بالفرس من اطعام و استحمام  و كذلك دك البارود ذاخل المكحلة "البندقية"وبعد وفاة الاب سنة 2004 اخد المقدم موشى الشوكي بزمام الامور وصار على نهج ابيه رحمه الله و فيما يلى ابرز محطات التي شاركت فيها السربة المحمدية 1981-2014 المنصورية 2003-2014 سيدي موسى المجدوب 1975-2014 بن سليمان 1978  المحمدية قرب الطريق السيار و شاطئ الصابليت 2013-2014 المشاركة في حفل عيد ميلاد الامير مولاي الحسن زناتة 2014 المشاركة في مهرجان بالوما في دورته الاولى مراكش 1987المشاركة في حفل زواج الاميرة لالة اسماء فاس 1984 المشاركة في حفل زواج الاميرة لالة مريم

    • TAGS:

    What do you think of this story?

    Select one of the options below. Your feedback will help tell CNN producers what to do with this iReport. If you'd like, you can explain your choice in the comments below.
    Be and editor! Choose an option below:
      Awesome! Put this on TV! Almost! Needs work. This submission violates iReport's community guidelines.

    Comments

    Log in to comment

    iReport welcomes a lively discussion, so comments on iReports are not pre-screened before they post. See the iReport community guidelines for details about content that is not welcome on iReport.

    Add your Story Add your Story